تبلیغات

 یک عکاس گل های تازه کار چگونه باید سوژه ها و ترکیب بندی ها را انتخاب کند؟ در این مقاله، من یک پاسخ دقیق به این پرسش خواهم داد. اول، درباره انواع مختلف سوژه های عکاسی از گل ها بحث می کنم. سپس دستورالعمل هایی برای ایجاد ترکیب بندی های خیره کننده ارائه می دهم. در این آموزش، من بر ایجاد تصاویر تمیز و پویا تاکید خواهم کرد.

الف
سوژه ها

انتخاب یک سوژه در عکاسی بارداری در آتلیه بارداری از گل ها ممکن است آسان به نظر برسد – عکاسان از گل ها عکس می گیرند، درست است؟

بله، درست است، اما مهم است که چند عامل را در مورد هر گل خاص در نظر بگیرید. از جمله رنگ گل، شرایط گل (در حال پژمردن و/یا کثیف است؟)، و شکل گل.
[عکاسی از گل ها]
رنگ

در نظر گرفتن رنگ ساده است. هرچه گل رنگی تر باشد، تصویر جالب تر می شود (البته به طور کلی). من دوست دارم از رنگ های روشن، در مقابل پس زمینه ای با رنگ روشن استفاده کنم.
[عکاسی از گل ها]

همچنین خوب است که به رنگ های مکمل فکر کنید. این رنگ ها ترکیب قرمز/سبز، آبی/نارنجی، و زرد/بنفش هستند. هنگامی که آنها با هم در یک کادر قرار می گیرند، نتایج می توانند قوی باشند.
شرایط

عامل مهم دیگری که باید در نظر بگیرید شرایط گل است. قبل از گرفتن عکس، باید سوژه بالقوه خود را به دقت بررسی کنید.
[عکاسی از گل ها]

گل های ایده آل در اوج شکوفایی هستند: گلبرگ ها کاملا باز اند، لبه ها ترد و بی نقص هستند. من سعی می کنم از عکاسی از گل هایی که در حال پژمردن هستند خودداری کنم، چون اغلب اوقات از نتایج ناامید می شوم.

بهترین گل ها همچنین عاری از هر گونه کثیفی هستند. من اغلب اوقات کثیفی را به دقت با انگشتم از روی گل پاک می کنم. اگر حشره ای روی گل باشد، به آرامی آن را از مرکز گل دور می کنم. یک تاکتیک دیگر این است که لکه ها یا کثیفی را با گرفتن تصاویر خارج از فوکوس یا سیلوئت پنهان کنید.
[عکاسی از گل ها]

این گل در شرایط اوج نبود، بنابراین من تصمیم گرفتم یک سیلوئت بگیرم، و بیشتر بر شکل گل تاکید کنم تا جزئیات آن.
شکل

توضیح این جنبه آخر عکاسی از گل ها سخت تر است، اما مهم است. گل هایی که شکل مشخصی دارند برای عکاسی بهتر از گل های دیگر هستند.

به طور خاص، گل هایی که جذاب ترین تصاویر را به شما می دهند، اغلب آنهایی هستند که الگوهای واضح و اَشکال برجسته و پویا دارند.

گل رز را در نظر بگیرید، که یکی از گل های مورد علاقه من برای عکاسی است. چرا؟ گلبرگ های آن پویا، سیال (موج دار) و در حال تغییر هستند. آنها یک الگوی مشخص نیز دارند، و بنابراین یک حس ساختار یافته به تصاویر شما می دهند.
[عکاسی از گل ها]

گل دیگری که من دوست دارم از آن عکس بگیرم، گل لاله است. ساختار آن ساده اما برجسته است، و گلبرگ های بزرگی دارد که کمی خم شده اند. شکل آن نامنظم یا شلوغ نیست. نگاه بیننده می تواند به راحتی و بدون سردرگمی شکل آن را دنبال کند.
[عکاسی از گل ها]

گل رز و گل لاله نقطه مقابل گل هایی مانند گل آهار هستند، که به نسبت نامنظم است و بنابراین تشخیص آن در یک تصویر دشوار است. اینطور نیست که بگوییم گرفتن تصاویر خوب از گل آهار غیر ممکن است؛ فقط خیلی سخت تر است.
ب
ترکیب بندی

هنگام ترکیب بندی عکس گل ها، ایده خوبی است که یک چک لیست در پشت ذهن خود داشته باشید. سعی کنید در هر عکس گل حداقل چند مورد از دستورالعمل های زیر را جای دهید.
ساده سازی کنید

اولین نکته از همه مهمتر است – ساده سازی!

ببینید چه چیزی در مورد گلی که شما دوست دارید مهم است، بر روی آن تمرکز کنید، و هر گونه المان غیر اصلی، از جمله گل های دیگر، ساقه ها یا گلبرگ های اضافی و غیره را حذف کنید. مطمئن شوید که هیچ گونه المان حواس پرت کننده ای وجود نداشته باشد.
[عکاسی از گل ها]
از تقارن استفاده کنید

اگرچه همیشه نباید سعی کنید از تقارن در تصاویر گل خود استفاده کنید، اما این می تواند نقطه شروع خوبی باشد. مرکز گل ها اغلب متقارن یا تقریبا متقارن هستند. این چیزی است که می توانید از آن استفاده کنید، و گل را حول نقطه مرکزی آن، درست در مرکز تصویر خود قرار دهید.
[عکاسی از گل ها]

من از مرکز متقارن این گل برای ایجاد یک ترکیب بندی برجسته استفاده کردم.
یک نقطه فوکوس واضح داشته باشید

بدون وجود یک نقطه فوکوس واضح در تصاویرتان، بیننده سردرگم خواهد شد. نگاه آنها از جایی به جای دیگر سرگردان می شود، بدون این که واقعا به سمت تصویر کشیده شود.

چگونه یک نقطه فوکوس ایجاد کنید؟ باید اطمینان حاصل کنید که حداقل یک بخش از تصویر شما شارپ تر از بقیه آن باشد. همچنین باید با در نظر گرفتن این نقطه فوکوس در ذهن خود ترکیب بندی کنید، و مطمئن شوید که بقیه تصویر صرفا این نقطه فوکوس را کامل می کند (به جای این که بر آن غالب شود یا از آن بکاهد).
[عکاسی از گل ها]

در اینجا، نگاه به طور مستقیم به سمت گلبرگ های فوکوس شده این گل کشیده می شود.
از یک پس زمینه تمیز و جذاب استفاده کنید

در بالا، من در مورد اهمیت سوژه های رنگی بحث کردم. اما سوژه تنها چیزی نیست که باید رنگی باشد. مهم است که یک پس زمینه رنگی، یا حداقل یک پس زمینه جذاب نیز داشته باشید.

این می تواند یک اقدام متعادل کننده باشد، چون شما نمی خواهید پس زمینه قوی تر از سوژه باشد. پس زمینه های سیاه و سفید می توانند گزینه خوبی باشند، همینطور پس زمینه هایی که رنگی هستند اما به طور یکنواخت کمرنگ شده اند.
[عکاسی از گل ها]

هنگام گرفتن عکس این زنبق زرد، هدف من یک پس زمینه یکنواخت و آرام بود.
دوربین را کج کنید

نکته آخر برای ایجاد ترکیب بندی های پویا، کج کردن دوربین است.

به جای این که گل را به طور ایستا در داخل کادر قرار دهید، با کج کردن دوربین، یک حس حرکت به آن بدهید. با این کار به نظر می رسد که گل به طرز دلپذیری از داخل کادر ظاهر می شود.
[عکاسی از گل ها]

توجه کنید که چطور کج کردن دوربین برای عکس گرفتن از این سوسن چشم سیاه به یک تصویر پرانرژی تر منجر شد.
نتیجه گیری

در هنگام عکاسی از گل ها، مهم است که سوژه و ترکیب بندی خود را با دقت مد نظر قرار دهید. با استفاده از سوژه های رنگی و تمیز، و با ترکیب بندی های ساده و روشن، عکاسی شما از گل ها فورا بهبود خواهد یافت.
[عکاسی از گل ها]

نویسنده: جیمیز دمپسی (Jaymes Dempsey)

منبع:

لنزک

+ نوشته شده توسط Babyphotographystudio در جمعه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲:۰۲ بعد از ظهر، ۲ بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی

 عکاسی ماکرو نیازمند مجموعه منحصر به فردی از مهارت هاست، اما همراه با این مهارت ها مجموعه جدیدی از اشتباهات به وجود می آید که باید بر آنها غلبه کرد. خوشبختانه، بسیاری از این اشتباهات عکاسی ماکرو به راحتی قابل اصلاح می باشند. در این مقاله، من در مورد پنح اشتباه رایج در عکاسی ماکرو صحبت می کنم. سپس ابزارهایی برای اصلاح آنها در هنگام عکاسی ارائه می دهم، که به بهبود فوری عکس های ماکروی شما منجر خواهد شد.


عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد در نور مستقیم خورشید هنگام ظهر

اولین اشتباهی که اغلب در عکاسی ماکرو صورت می گیرد، بیرون رفتن برای عکاسی در زمانی است که خورشید در وسط آسمان قرار دارد (ظهر). اگرچه نور در این زمان روشن است، اما بسیار شدید و پرکنتراست نیز هست. تصاویری که در این زمان گرفته می شوند را نمی توان به خوبی نوردهی کرد، و اشباع رنگ ها بسیار کمتر است.

زاویه خورشید مشکلات بیشتری به وجود می آورد. نور به طور مستقیم بر روی سوژه شما می تابد، و باعث می شود بر سطوح زیرین سایه بیفتد.
[اشتباهات عکاسی ماکرو]

من سعی می کنم از بیرون رفتن برای عکاسی در بعد از ظهرهای آفتابی خودداری کنم. این تصویر گل لاله در یک روز بهاری ابری گرفته شده است.

چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد؟

شما چند گزینه دارید. اول، سعی کنید تا عصر، که نور گرم و نرم می شود، صبر کنید. این نور کنتراست را کاهش داده و سوژه شما را به طور یکنواخت تر روشن می کند. همچنین می توانید خودتان بر روی سوژه سایه بیاندازید، یا یک سوژه در سایه پیدا کنید. این کار میزان برخورد سوژه با نور شدید و پرکنتراست را کاهش خواهد داد.
[اشتباهات عکاسی ماکرو]

از این گل های لاله در هنگام عصر، که نور خیلی کمتر شدید بود، عکس گرفتم.

روزهای ابری گزینه سوم هستند. در این روزها، آسمان مانند یک سافت باکس غول پیکر عمل می کند، و نور بر روی سوژه پخش می شود.
[اشتباهات عکاسی ماکرو]

عکس دیگری در یک روز ابری: به حس نرم و ظریف و رنگ های اشباع شده تر توجه کنید.

اگر تصمیم دارید هنگام ظهر بیرون بروید، می توانید یک فلاش یا یک رفلکتور برای نرم کردن تصاویر و کاهش سایه های نیمروز با خود به همراه ببرید. اگرچه این کار مشکلات شرح داده شده در بالا را برطرف نمی کند، اما آنها را کاهش خواهد داد.
۲
عکاسی از سوژه های در حال مرگ یا کثیف

یک اشتباه رایج دیگر در عکاسی ماکرو عکاسی از سوژه هایی است که در حال مرگ یا کثیف هستند.

این مسئله در عکاسی از حشرات واقعا مشکل ساز نیست، اما هنگام عکاسی از گل ها، شرایط سوژه شما چیزی است که باید مراقب آن باشید. اگر لبه های یک گل به رنگ قهوه ای درآمده باشند، من معمولا از آن عکس نمی گیرم. اگر پرچم های وسط گل هم پژمرده شده باشند همینطور.
[اشتباهات عکاسی ماکرو]

من داشتم در میان چند گل کوکب می گشتم تا این که گلی با بهترین شرایط پیدا کردم.

گل ها هم می توانند کثیف شوند، به خصوص اگر روی زمین باشند. چند لکه کوچک کثیفی مهم نیست – این مشکلی نیست که کلون کردن (ابزار Clone در فتوشاپ( نتواند آن را برطرف کند – اما با وجود کثیفی زیاد به سختی می توان یک تصویر قوی به دست آورد.

چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد؟

اولین روش این است که قبل از عکاسی، سوژه خود را به دقت وارسی کنید. اگر گل پژمرده یا کثیف است، یک گل دیگر پیدا کنید. همچنین می توانید لکه های کوچک کثیفی را با انگشت یا آستین لباس خود پاک کنید.
[اشتباهات عکاسی ماکرو]

چک کردن مرکز گل ها مهم است؛ به راحتی ممکن است از پرچم هایی که در حال پوسیدن هستند غافل شوید. خوشبختانه، این گل رز چند تصویر خوب به من داد.

روش دوم سخت تر است و شامل پنهان کردن بخش های پژمرده گل از طریق ترکیب بندی های خلاقانه می باشد. به عنوان مثال، می توانید اطمینان حاصل کنید که قسمت های چروکیده گلبرگ ها خارج از فوکوس باشند، یا توسط قسمت دیگری از گل پوشانده شوند.
[اشتباهات عکاسی ماکرو]

قسمت بیرونی این گل کمی پژمرده بود، بنابراین من تصمیم گرفتم به جای آن بر پرچم ها تاکید کنم.
۳
قرار دادن سوژه در مرکز

این یک اشتباه رایج در انواع عکاسی است – قرار دادن سوژه درست در مرکز کادر.

اگرچه این کار ممکن است از لحاظ بصری معقول باشد، اما به طور کلی به یک تصویر غیر جذاب و کمتر از حد مطلوب منجر می شود، و ترکیب بندی آن نامتعادل یا کسل کننده به نظر می رسد.

چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟
[اشتباهات عکاسی ماکرو]

قرار دادن این گل در خارج از مرکز، ترکیب بندی را کمی قوی تر کرد.

به جای قرار دادن سوژه در مرکز تصویر، آن را در یک سمت قرار دهید. سعی کنید از قانون یک سوم استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید با کج کردن دوربین و قرار دادن گل در امتداد یک خط مورب، به ترکیب بندی کمی پویایی ببخشید. این کار یک تصویر بسیار پویاتر را تضمین خواهد کرد که نگاه بیننده را بر روی خود نگه می دارد.

لنزک: البته گاهی برعکس این نکته نیز صادق است. هنگاهی که شما یک سوژه متقارن داشته باشید، می توانید به جای قانون یک سوم با قرار دادن آن در میان کادر بر تقارن تاکید کرده و ترکیب بندی قوی تری ایجاد نمایید. این مطلب را مطالعه نمایید.
۴
استفاده از پس زمینه ها و پیش زمینه های شلوغ

اشتباه چهارم که اغلب در عکاسی ماکرو صورت می گیرد، استفاده از پیش زمینه ها و (به خصوص) پس زمینه هایی است که شلوغ هستند.

به عنوان مثال، پس زمینه های شلوغ ممکن است لکه های رنگ داشته باشند، ممکن است پر از المان های کمی خارج از فوکوس باشند، یا تغییرات ناگهانی از نور به تاریکی یا تاریکی به نور داشته باشند. از طرف دیگر، پیش زمینه های شلوغ شامل شاخ و برگ، یا گل های دیگر هستند که حواس بیننده را پرت کرده و در مسیر سوژه اصلی قرار می گیرند.
[اشتباهات عکاسی ماکرو]

اگرچه عکس این گل قلب خونین ممکن است کمی بی نظم به نظر برسد، اما به طور خاص شلوغ نیست – یک نقطه فوکوس مشخص (گل) وجود دارد که پس زمینه بر آن غالب نشده است.

چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد؟

من در این مورد زیاد نوشتم، اما علت آن این است که این یک مشکل رایج (و به راحتی قابل اصلاح) است. تنها کافی است قبل از عکس گرفتن کمی حساب شده تر عمل کنید. مطمئن شوید که هیچ المان حواس پرت کننده ای در پیش زمینه یا پس زمینه وجود نداشته باشد. همانطور که در بالا بحث شد، این المان ها شامل شاخ و برگ یا تکه های چوب می باشند. همچنین ممکن است رنگ های متضاد یا نقاط تاریک باشد.
[اشتباهات عکاسی ماکرو]

به پس زمینه نرم و یکنواخت تصویر این گل توجه کنید.
۵
ثبت یک سوژه به عنوان سوژه

اشتباه آخر عکاسی ماکرو کمی سخت تر است: ثبت یک سوژه به عنوان همان سوژه.

منظور من چیست؟ در واقع، این عبارت آنقدرها هم پیچیده نیست. اساسا، عکاسان ماکرو اغلب یک سوژه جالب را می بینند و تلاش می کنند تا به طور موثر از آن سوژه عکس بگیرند. مشکل اینجاست که آن سوژه فاقد جذابیت است. به نظر می رسد بخشی از یک عکس فوری است، در حالیکه شما می خواستید مانند یک عکس هدفمند به نظر برسد.
[اشتباهات عکاسی ماکرو]

چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد؟

اگر از یک گل عکس می گیرید، سعی نکنید فقط آن را به عنوان یک گل ثبت کنید. به دنبال جنبه های جالب سوژه بگردید. در وهله اول چه چیزی باعث شد که شما بخواهید از آن عکس بگیرید؟

سعی کنید از آن اصل اساسی «این یک گل است» فراتر بروید، و با چیزی در مورد گل ارتباط برقرار کنید. آیا این گل مرکز خوش عکسی دارد؟ گلبرگ های رنگارنگ؟ یک شکل زیبا؟ از طریق عکس خود بر آن ویژگی خاص تاکید کنید.
[اشتباهات عکاسی ماکرو]

من تصمیم گرفتم به این گل کوکب بسیار نزدیک شوم تا بر الگوی گلبرگ های آن تاکید کنم.
ن
نتیجه گیری

من در مورد پنج اشتباه رایج عکاسی ماکرو، و همچنین چند راه حل ساده برای رفع آنها بحث کردم. با دنبال کردن دستورالعمل های این آموزش، باید بتوانید سطح عکاسی ماکروی خود را ارتقاء داده و از ایجاد تصاویر بهتر اطمینان حاصل کنید.

شما اشتباه دیگری در نظر دارید که من فراموش کردم؟ لطفا آن را در قسمت نظرات مطرح کنید!
[اشتباهات عکاسی ماکرو]

نویسنده: جیمیز دمپسی (Jaymes Dempsey)

منبع:

لنزک

 

+ نوشته شده توسط Babyphotographystudio در چهارشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی

 آیا می خواهید در پس زمینه عکس تان بوکه زیبا ایجاد کنید؟ این مطلب برای شماست. بوکه، حالت تاری در پس زمینه یک عکس است، و برای عکاسان، بوکه های خیره کننده مانند طلاست. ما آن را می خواهیم، برای آن تلاش می کنیم، به آن نیاز داریم. اما چطور باید بوکه های خیره کننده ایجاد کنیم؟ خوشبختانه، چند راه ساده برای ایجاد بوکه پس زمینه با کیفیت بالا وجود دارد، که در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد.
عکاسی کودک در آتلیه کودک

در این مقاله، چهار روش ارائه می شود که توانایی شما برای ایجاد بوکه های دلپذیر را افرایش می دهد، و در نتیجه تطبیق پذیری و مهارت عکاسی شما را افزایش می دهد.

من اول در مورد تکنیک هایی مانند افزایش فاصله بین سوژه و پس زمینه و عکاسی با دیافراگم کاملا باز بحث خواهم کرد. سپس موقعیت های مناسب برای ایجاد بوکه مانند نورپردازی از پشت را توضیح می دهم. در نهایت شما دانش ایجاد خلاقانه بوکه های خیره کننده در عکس های خود را به دست خواهید آورد.
[عکاسی بوکه]
بوکه دلپذیر چیست؟

یک توضیح سریع در مورد بوکه عالی: به طور کلی، بوکه تاری پس زمینه ایجاد شده توسط لنز است. با این حال، دو نوع بوکه وجود دارد که من در اینجا می خواهم بر روی آنها تمرکز کنم.

اولی چیزی است که من آن را بوکه هندسی می نامم. بوکه هندسی هایلایت ها (قسمت های روشن) خارج از فوکوسی است که در واقع یک شکل هندسی به خود می گیرند. این شکل خاص بستگی به ماهیت لنز دارد، اما دایره، شش ضلعی، هفت ضلعی، و هشت ضلعی ها نسبتا شایع هستند.

این نوع بوکه اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می تواند زیبایی قابل توجهی به تصاویر شما ببخشد.
[عکاسی بوکه]

نورها در پس زمینه این تصویر بوکه هندسی ایجاد می کنند.

من دومین نوع بوکه را بوکه خامه ای می نامم. این نوع بوکه ظاهر نرم، و خارج از فوکوسی است که عکاسان اغلب برای دستیابی به آن تلاش می کنند.
[عکاسی بوکه]

تصویر این گل مروارید یک بوکه بسیار خامه ای دارد.

هر دو نوع بوکه را می توان ایجاد کرد، اما روش های ایجاد آنها کمی متفاوت است. بیایید نگاهی به هر یک از آنها بیاندازیم.
۱
با دیافراگم کاملا باز عکس بگیرید

این کار روش واقعی ایجاد بوکه های خیره کننده است. صرف نظر از این که شما می خواهید بوکه هندسی ایجاد کنید یا بوکه خامه ای، عکاسی با دیافراگم کاملا باز (یعنی، با یک دیافراگم در محدوده f/1.2-2.8) تا حد زیادی شانس رسیدن به آن را افزایش می دهد.

من در اینجا بر بوکه خامه ای تمرکز خواهم کرد.
[عکاسی بوکه]

یک دیافراگم باز در ایجاد یک پس زمینه بوکه واقعا خامه ای به من کمک کرد.

اگر شما دیافراگم لنز را بسته تر کنید (ضریب اف یا f-stop را افزایش دهید)، به طوری که عمق میدان بیشتر (عمیق تر) شود، متوجه خواهید شد که امکان به دست آوردن پس زمینه های خوب و خامه ای را از دست می دهید.

علت آن این است که یک عمق میدان بزرگتر به این معنی است که پس زمینه کمتر تار می شود. برای ایجاد خامه ای ترین حالت بوکه، باید تا آنجا که می توانید پس زمینه را تار کنید. به همین سادگی.

برای ایجاد بوکه های خامه ای بهتر، دیافراگم خود را باز کنید تا عمق میدان کاهش یابد. تنها در این صورت می توانید آن ظاهر خامه ای زیبا و بوکه های خیره کننده را به دست آورید.
۲
یک فاصله خوب را بین سوژه و پس زمینه حفظ کنید

یکی دیگر از جنبه های مهم ایجاد بوکه های دلپذیر، نگه داشتن یک فاصله خوب بین سوژه و پس زمینه است. مانند نکته اول، این مورد نیز هم برای بوکه خامه ای و هم بوکه هندسی به کار می رود، اما در اینجا من بر بوکه خامه ای تمرکز می کنم.

هنگامی که من در مورد فاصله سوژه تا پس زمینه صحبت می کنم، منظورم فاصله بین آن دسته از المان های عکس که در فوکوس قرار دارند – سوژه شما – و آن دسته از المان های عکس که خارج از فوکوس هستند، یعنی پس زمینه، می باشد.
[عکاسی بوکه]

چرا داشتن یک فاصله خوب بین سوژه و پس زمینه کیفیت بوکه خامه ای را افزایش می دهد؟

باید ربطی به عمق میدان داشته باشد. یک فاصله بیشتر بین سوژه و پس زمینه به این معنی است که عمق میدان (ناحیه ای از تصویر که شارپ است) خیلی قبل از پس زمینه به پایان می رسد. در نتیجه پس زمینه به شکل یک تاری دوست داشتنی ظاهر می شود، و نه به صورت یک شلوغی که بیشتر در فوکوس قرار دارد.

بنابراین به منظور افزایش حالت خامه ای بوکه، فاصله بین سوژه و پس زمینه خود را افزایش دهید.
۳
هایلایت های زیبا در پشت سوژه پیدا کنید

تا اینجا کمی در مورد ایجاد بوکه های خامه ای صحبت کردم، اکنون وقت آن است که به طور مختصر به بوکه های هندسی بپردازیم.

بوکه های هندسی تاثیرگذار توسط هایلایت ها (قسمت های روشن و نورانی) ایجاد می شوند. یک راه برای به دست آوردن بوکه های هندسی قوی این است که به دنبال نورهای روشن در پس زمینه بگردید.
[عکاسی بوکه]

آب در پشت این گل، نور خورشید در حال غروب را منعکس می کرد.

شما با چند روش می توانید این نوع بوکه را به دست آورید. به عنوان مثال، می توانید به دنبال اشیایی مانند برگ ها بگردید که نور خورشید را فیلتر می کنند. آنها اشعه های خورشید را شکسته و آنها را به نقاط کوچک نور تبدیل می کنند که پس از آن بوکه های هندسی تاثیرگذاری می شوند.

همچنین می توانید به دنبال المان هایی بگردید که نور را منعکس می کنند. آب یک گزینه عالی است. یک گزینه دیگر قطرات آب است. سطوحی که با شبنم صبحگاهی خیس شده اند، زمانی که پشت سوژه قرار داده می شوند می توانند بوکه های زیبا ایجاد کنند.
[عکاسی بوکه]

گزینه سوم این است که می توانید به دنبال منابع نور کوچک در پس زمینه بگردید. نور ماشین ها، چراغ های خیابانی، یا نورهای کریسمس (لامپ های رشته ای) همه عالی هستند، به خصوص اگر بعد از غروب آفتاب از آنها عکس بگیرید.

گزینه چهارم، اگر واقعا می خواهید بوکه ایجاد کنید اما پیدا کردن شرایط مناسب برای شما سخت است، می توانید خودتان آن شرایط را ایجاد کنید. هنگام عکاسی یک رشته چراغ های تزئینی با خودتان بیاورید، و آنها را در پشت سوژه قرار دهید. یا یک فویل آلومینیومی از قبل مچاله شده را در پس زمینه نورپردازی کنید. برای مطالعه آموزش اینجا کلیک نمایید.
[عکاسی بوکه]

من از چراغ های تزئینی برای ایجاد بوکه هندسی در این تصویر استفاده کردم.
۴
سوژه را در سایه، با یک پس زمینه روشن قرار دهید

این روش ایجاد بوکه های خیره کننده، منحصر به فرد است، که زمانی که به یک شیوه مورد استفاده قرار گیرد می تواند بوکه های خامه ای شگفت انگیز ایجاد کند، و زمانی که به شیوه معکوس استفاده شود بوکه های هندسی زیبا ایجاد می کند.

در هر دو روش باید مطمئن شوید که سوژه شما در سایه قرار داشته باشد. همچنین در هر دو روش باید یک پس زمینه روشن داشته باشید. در حالت ایده آل، شما باید در صبح زود یا اواخر بعد از ظهر که خورشید که در پایین آسمان قرار دارد، عکاسی کنید.
[عکاسی بوکه]

در زمان استقرار (بالا آمدن) خورشید، این دو تکنیک با هم اختلاف پیدا می کنند.

اگر شما با نورپردازی قوی از جلو عکاسی می کنید – یعنی، اگر خورشید از پشت سر شما می آید، نه از روی شانه شما – سوژه خود را طوری قرار دهید که نور طلایی زیبا بر روی پس زمینه پشت سوژه شما بتابد (در حالیکه سوژه در سایه باقی می ماند).

در این صورت آن نور طلایی اغلب پس زمینه را نیز به رنگ طلایی مشابه در می آورد، و خواهید دید که بوکه شما شگفت انگیز و خامه ای می شود.
[عکاسی بوکه]

اگر با نورپردازی قوی از پشت عکس می گیرید – یعنی، اگر خورشید از پشت سوژه شما می آید – سوژه را طوری قرار دهید که خورشید میان درخت ها، برگ ها، شاخه ها، یا علف ها قرار گیرد. همانطور که در بالا ذکر شد، این کار هایلایت های روشنی در پشت سوژه ایجاد می کند.

سپس این هایلایت ها به بوکه های هندسی زیبا تبدیل می شوند.
[عکاسی بوکه]

این روش ها را امتحان کنید. سعی کنید مقدار سایه روی سوژه را تغییر دهید، و از سایه کامل به سمت نور پس زمینه مستقیم بروید.
[عکاسی بوکه]

این گل بیشتر به طور مستقیم از پشت روشن می شد.

چه تصمیم بگیرید با نورپردازی از جلو عکس بگیرید و چه نورپردازی از پشت، با قرار دادن سوژه خود در سایه و کار کردن در طول «ساعات طلایی» طلوع یا غروب آفتاب، بوکه های زیبا ایجاد خواهید کرد.

نتیجه گیری

اگرچه عکاسان اغلب برای ایجاد بوکه های زیبا تلاش می کنند، اما این کار نباید آنقدرها سخت باشد. با عکاسی با یک دیافراگم کاملا باز، استفاده از یک فاصله زیاد بین سوژه و پس زمینه، قرار دادن سوژه به طوری که هایلایت های روشنی در پشت آن وجود داشته باشد، و با استفاده از انواع خاص نورپردازی، می توانید تصاویری با بوکه های خیره کننده بگیرید.
[عکاسی بوکه]

روش های دیگری برای ایجاد بوکه های زیبا می شناسید؟ لطفا آن روش ها و تصاویر بوکه خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

نویسنده: جیمیز دمپسی (Jaymes Dempsey)

منبع:

لنزک

 

+ نوشته شده توسط Babyphotographystudio در چهارشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۰ بعد از ظهر، یک بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی

 در هر ژانر عکاسی، شما با به اصطلاح قوانین، دستورالعمل ها، یا دستوراتی مواجه می شوید. عکاسی ماکرو نیز از این قضیه مستثنی نیست. در این مقاله آموزش می بینید چگونه قوانین را در عکاسی ماکرو بشکنید که باعث ارتقاء سطح عکاسی شما خواهد شد. نکات این آموزش برای سایر ژانر های عکاسی نیز مفید هستند، از این رو مطالعه آن را به همه توصیه می کنیم.

توصیه هایی مانند «با یک دیافرگم باریک عکس بگیرید»، یا «از یک پس زمینه یکنواخت استفاده کنید» را در نظر بگیرید. شما احتمالا این توصیه ها را بارها و بارها شنیده اید. در واقع، من خودم همه اینها را تدریس کرده ام!


اگرچه این قوانین اغلب برای مبتدیان مفید هستند، اما همانطور که به مرور عکاس حرفه ای تری می شوید، متوجه خواهید شد مواقعی وجود دارد که باید تمام قوانین عکاسی بارداری در آتلیه بارداری  را بشکنید. اما از کجا باید بدانید که چه موقع قوانین را دنبال کرده و چه موقع آنها را بشکنید؟

در این مقاله آموزشی، من در مورد پنج قانون در عکاسی ماکرو، و زمانی که می توان آنها را نادیده گرفت، بحث می کنم. من از کارهای خودم به عنوان نمونه استفاده می کنم تا شما بتوانید ببینید که دنبال کردن و شکستن قوانین چگونه است.

در نهایت، یاد می گیرید که چگونه قوانین را در عکاسی ماکرو بشکنید، که به شما اجازه خواهد داد تا واقعا سطح کار خود را ارتقاء دهید.
[عکاسی ماکرو از گل ها]
۱
قانون اول: از قانون یک سوم استفاده کنید

این احتمالا اولین قانون عکاسی است که بیشتر از همه در مورد آن صحبت شده است، از جمله در عکاسی ماکرو. از اینها گذشته، این مورد کلمه «قانون» را در اسم خود دارد!

قانون یک سوم ساده است: منظره یاب، صفحه نمایش، یا LCD خود را هم در جهت افقی و هم عمودی به سه قسمت تقسیم کنید. این کار یک شبکه ایجاد می کند. المان های اصلی ترکیب بندی شما – خط افق، خطوط هدایتگر، چهره ها، چشم ها – باید جایی در امتداد این خطوط قرار داشته باشند.

حتی بهتر است که در یکی از «نقاط قوت» شبکه قرار گیرند، جایی که خطوط به هم برخورد می کنند (تقاطع دارند).
[عکاسی ماکرو از گل ها]

جایی که ساقه و گلبرگ های این گل لاله به هم می رسند، بر روی یک نقطه قوت قرار دارد.

این قانون در عکاسی ماکرو چگونه به کار می رود؟

اغلب، به شما توصیه می شود که ساقه های گل را در امتداد شبکه قانون یک سوم قرار دهید. به شما گفته می شود که مرکز گل را در امتداد نقاط قوت تصویر قرار دهید. همین امر در مورد حشرات و برگ ها نیز صدق می کند.

به شما گفته می شود که نقاط فوکوس باید بر روی نقاط قوت ترکیب بندی قرار گیرند.
[عکاسی ماکرو از گل ها]

مرکز این گل کوکب بر روی یکی از نقاط قوت در شبکه قانون یک سوم قرار گرفته است.

این اغلب یک توصیه عالی است. قانون یک سوم قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است و به طور کلی به ترکیب بندی های بسیار جذاب منجر می شود. اما گاهی اوقات بهتر است که از این قالب بیرون بیاییم و یک چیز کمی منحصر به فردتر را امتحان کنیم.
چه موقع باید این قانون را بشکنید؟

اجازه دهید در مورد دو سناریو که در آن دوست دارم قانون یک سوم را بشکنم، صحبت کنم.

اولین نمونه که در آن باید قانون شکنی کنید، زمانی است که یک سوژه متقارن دارید. تقارن می تواند بسیار قدرتمند باشد، و معمولا با قرار دادن نقطه تقارن (جایی که تصویر حول آن متقارن است) درست در مرکز تصویر، به بهترین شکل بر آن تاکید می شود.
[عکاسی ماکرو از گل ها]

زمان دیگری که ممکن است تصمیم بگیرید قانون یک سوم را بشکنید، موقعی است که می خواهید یک تصویر جادار و وسیع تر و غیر متعادل داشته باشید.

من دوست دارم سوژه اصلی را در بالا یا پایین تصویر قرار دهم و مقدار زیادی فضای منفی در مرکز و بالای تصویر باقی بگذارم. این می تواند یک احساس مینیمالیستی ایجاد کند، که من واقعا دوست دارم.

بیشتر بخوانید: نکات عکاسی مینیمالیستی
[عکاسی ماکرو از گل ها]
۲
قانون دوم: سادگی تصویر را حفظ کنید

یک قانون متداول دیگر در عکاسی ماکرو این است که ترکیب بندی خود را ساده نگه دارید.

شما باید یک نقطه فوکوس (تمرکز) یا نقطه کانونی داشته باشید، هیچ المان حواس پرت کننده ای نداشته باشید، و تصویر تمیز و ساده باشد. در واقع، این کار اغلب عاقلانه است. بی نظمی تصادفی از سوژه اصلی دور شده و باعث می شود بیننده گیج نشود.
[عکاسی ماکرو از گل ها]

با این حال، یک بی نظمی کنترل شده تر ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که شما برای ایجاد یک تصویر منحصر به فرد نیاز دارید.

من دوست دارم زمانی که با یک صحنه پیچیده مواجه می شوم، از بی نظمی کنترل شده استفاده کنم. به عنوان مثال، تعداد زیادی گل که با هم همپوشانی دارند (روی یکدیگر قرار گرفته اند)، سوژه هایی عالی برای یک تصویر ماکروی بی نظم هستند.

کلید کار این است که مطمئن شوید یک سوژه اصلی وجود دارد که برجسته است و به عنوان یک نقطه فوکوس یا تمرکز باقی می ماند. در عین حال، خوب است که اجازه دهید پس زمینه یا پیش زمینه کمی شلوغ باشند، تا وقتی که این کار سوژه اصلی را کامل کند.
[عکاسی ماکرو از گل ها]

گل سمت چپ نظم ایجاد می کند، در غیر این صورت ترکیب بندی شلوغ می شد

به عنوان مثال، شما ممکن است یک پس زمینه با رنگ هایی مطابق با سوژه اصلی داشته باشید. همچنین، پس زمینه شما ممکن است شامل نورهای درخشان یا بوکه های رنگی روشن باشد.

فقط مطمئن شوید که نگاه بیننده را متمرکز نگه می دارید. این یک مرز ظریف بین داشتن یک تصویر پیچیده اما کنترل شده و ایجاد یک آشفتگی بزرگ است.
۳
قانون سوم: یک نقطه فوکوس (تمرکز) داشته باشید

اغلب به عکاسان ماکرو گفته می شود که با در نظر گرفتن یک نقطه فوکوس در ذهن ترکیب بندی کنند. نقطه فوکوس یا تمرکز به معنای چیزی است که نگاه می تواند بر روی آن تمرکز کند. این قانون به خصوص مهم است چون من در نکته بالا به شما پیشنهاد کردم از آن استفاده کنید!
[عکاسی ماکرو از گل ها]

توجه کنید که چگونه نگاه به طور مستقیم به مرکز این گل صد تومانی کشیده می شود.

با این حال، اگرچه زمان و مکان خاصی برای این قانون وجود دارد، وقت هایی هم هست که باید شکسته شود.

به عنوان مثال، هنگامی که با یک الگوی قابل توجه در میان برگ ها یا گل ها یا سرخس ها مواجه می شوید، گاهی اوقات بهتر است کمتر به داشتن یک نقطه فوکوس فکر کرده، و بیشتر به تصویر به صورت کلی فکر کنید. سعی کنید بر روی الگو تاکید داشته باشید، و اجازه دهید نگاه آن را در میان تصویر دنبال کند.
[عکاسی ماکرو از گل ها]

ممکن است یک نقطه فوکوس وجود نداشته باشد، اما تصویر همچنان دلنشین بماند.
۴
قانون چهارم: یک پس زمینه یکنواخت داشته باشید

در عکاسی ماکرو به خصوص بر روی پس زمینه های یکنواخت تاکید می شود. به همین دلیل عکاسان ماکرو اغلب بر روی یک پس زمینه کاملا سیاه یا سفید خالص عکاسی می کنند.

این قانون منطقی است – هرچه پس زمینه یکنواخت تر باشد، کمتر باعث حواس پرتی می شود. خود من نیز اغلب از این قانون استفاده می کنم.
[عکاسی ماکرو از گل ها]

با این حال، این هم قانونی است که من اغلب آن را می شکنم. چرا؟

واقعیت این است که پس زمینه های یکنواخت کسل کننده هستند. پس زمینه های یکنواخت رنگی تر بهتر هستند. من متوجه شده ام که یک پس زمینه یکنواخت طلایی یا نارنجی از همه دوست داشتنی تر است، اما گاهی اوقات حتی این هم کافی نیست.
[عکاسی ماکرو از گل ها]

برای ارتقاء سطح عکاسی ماکروی خود، سعی کنید به دنبال پس زمینه های مکمل بگردید. به عبارت دیگر، پس زمینه هایی که کمی مفهوم و معنا ارائه می دهند، در حالیکه به برجستگی سوژه اصلی نیز می افزایند.

یک ترفند این است که یک سوژه دوم را درست در پشت سوژه اول قرار دهید. دیافراگمی انتخاب کنید که سوژه دوم را کمی خارج از فوکوس نگه دارد، اما هنوز هم قابل تشخیص باشد.
[عکاسی ماکرو از گل ها]

یک ترفند دیگر این است که رو به سمت خورشید عکس بگیرید، به طوری که اشعه های خورشید خلاقانه و هایلایت های زیبا به دست آورید.
[عکاسی ماکرو از گل ها]

اما مراقب باشید: نباید از یک پس زمینه یکنواخت به یک پس زمینه شلوغ برسید. کلمه کلیدی «مکمل» است.
۵
قانون پنجم: مطمئن شوید که کل تصویر شارپ باشد

من جالب ترین قانون را برای مورد آخر نگه داشتم. این قانون نسبتا ساده است. فقط مطمئن شوید که سوژه شما کاملا شارپ است.

اگر در حال عکاسی از یک پروانه هستید، مطمئن شوید که از این لبه (بال) تا آن لبه شارپ باشد. زمانی که از یک گل عکس می گیرید، مطمئن شوید که از نوک گلبرگ جلویی تا لبه گلبرگ عقبی شارپ باشد.

اگر نمی توانید کل سوژه را شارپ ثبت کنید، این قانون توصیه می کند که بیشترین مقدار ممکن را در فوکوس به دست آورید. این کار با باریک کردن دیافراگم انجام می شود. برای عکاسان ماکرو عکاسی در f/8 و محدوده فراتر از آن یک چیز معمول است.

من؟ من به ندرت از f/7.1 پایین تر می روم. در این صحنه، کمی ازحدم تجاوز کردم.

البته، من متوجه شدم که زمان و مکان خاصی برای تصاویری که در آن کل کادر شارپ است وجود دارد. اما این یک زیبایی شناسی خاص است، و زیبایی های دیگری وجود دارند که می توانید با بازتر کردن دیافراگم و عکاسی در محدوده f/2.8 تا f/7.1 به آنها دست یابید.
[عکاسی ماکرو از گل ها]

عکاسان ماکرو آن احساس «رویایی» در تصاویرشان را به این صورت ایجاد می کنند.

از یک دیافراگم باز استفاده کنید. در بزرگنمایی های بیشتر کار کرده و به صورت دستی بر روی یک بخش قابل تشخیص از سوژه خود فوکوس کنید؛ یک برگ یا لبه یک گلبرگ.
[عکاسی ماکرو از گل ها]

به این صورت تصویری به دست می آورید که تقریبا اصلا شارپ نیست، اما برای برخی از افراد بسیار دلنشین است.
ن
نتیجه گیری

قوانین عکاسی ماکرو (یا قوانین عکاسی به طور کلی) می توانند بسیار مفید باشند، به خصوص برای مبتدیان. با این حال، همانطور که می گویند، قوانین برای شکستن وضع می شوند.

با شکستن قوانین مورد بحث در بالا – یعنی، با شکستن قانون یک سوم، ایجاد ترکیب بندی های پیچیده و بی نظم تر، و فوکوس کردن تنها بر روی بخش کوچکی از سوژه – تصاویر منحصر به فردتری به دست خواهید آورد.
[عکاسی ماکرو از گل ها]

قوانین دیگری برای عکاسی ماکرو می شناسید که دوست داشته باشید آنها را بشکنید؟ لطفا آنها را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

نویسنده: جیمیز دمپسی (Jaymes Dempsey)

منبع:

لنزک

 

+ نوشته شده توسط Babyphotographystudio در چهارشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی

عکاسی از گل ها یکی از لذت بخش ترین و پرطرفدارترین انواع عکاسی است. با این حال، حتی برای عکاسان باتجربه تر هم می تواند به طرز شگفت انگیزی سخت باشد. گرفتن تصاویر قوی از گل ها اغلب نیازمند تنظیمات جدید، نورپردازی جدید، تجهیزات جدید، و البته یک رویکرد جدید نسبت به سوژه های شما می باشد. در این مقاله، جزئیات عکاسی از گل ها را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.
[عکاسی از گل ها]

بیایید با مبحث تجهیزات و تنظیمات دوربین شروع کنیم. سپس به سراغ نورپردازی عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد از گل ها می رویم، و در درجه اول بر بهترین نوع نور طبیعی تمرکز می کنیم. در نهایت، چند دستورالعمل برای ترکیب بندی های قوی در عکاسی از گل ها به شما ارائه خواهم داد.
تجهیزات

چند نوع تجهیزات عکاسی از گل ها وجود دارد: دوربین، لنز، و لوازم جانبی (مانند فلاش و سه پایه).
[عکاسی از گل ها]
۱
دوربین

توصیه من در مورد دوربین ساده است: بهترین دوربین ها برای عکاسی از گل ها DSLR ها هستند. آنها از نظر تنظیمات انعطاف پذیری بالایی دارند و مجموعه ای از لنزهای عالی برای آنها موجود است.

از کدام دوربین DSLR باید استفاده کنید؟ به خصوص اگر یک مبتدی هستید، این مسئله زیاد اهمیت ندارد. اکثر DSLR ها، چه برای حرفه ای ها در نظر گرفته شده باشند و چه مصرف کنندگان عادی، تصاویر با کیفیت و برجسته ای ارائه می دهند.

دوربین های بدون آینه یک گزینه دیگر هستند. با این حال، پیشرفت تولید لنز ماکرو برای آنها هنوز هم نسبتا محدود است. بنابراین حداقل تا زمان پیشرفت آنها، من همچنان از DSLR استفاده می کنم.
[عکاسی از گل ها]

من عکس این گل پیچ کلماتیس را با استفاده از یک DSLR و یک لنز ماکروی اختصاصی گرفتم.
۲
لنز

اول، توجه داشته باشید: گرفتن تصاویر خوب از گل ها با استفاده از هر لنزی امکان پذیر است، ماکرو یا غیر ماکرو، واید یا تله. من برخی از بهترین عکس هایم از گل ها را با استفاده از یک لنز کانن ۵۰mm f/1.8 گرفته ام.
[عکاسی از گل ها]

من عکس این گل خشخاش را با لنز کانن ۵۰mm f/1.8 گرفتم.

از طرف دیگر، هرچه قابلیت بزرگنمایی لنز شما بیشتر باشد، فرصت های بیشتری خواهید داشت. شما می توانید تصاویر کلوزآپ و با جزئیات از گل ها بگیرید. همچنین می توانید تکنیک های عکاسی انتزاعی تر را آزمایش کنید.

به همین دلیل من به طور کلی یک لنز ماکروی اختصاصی را برای عکاسی از گل ها توصیه می کنم. چنین لنزی معمولا دارای بزرگنمایی طبیعی، تصاویر شارپ، و بوکه عالی است. برخی از این لنزها با قیمت مناسب موجود هستند.
[عکاسی از گل ها]

این تصویر با استفاده از یک لنز ماکروی اختصاصی گرفته شده است.

گزینه دیگر استفاده از یک لنز معمولی (اغلب لنز تله) به اضافه اکستنشن تیوب است. اکستنشن تیوب ها یک روش ارزان برای کاهش حداقل فاصله فوکوس لنز شما هستند، بنابراین به شما اجازه می دهند تا در بزرگنمایی های بیشتر عکس بگیرید. عیب اصلی اکستنشن تیوب ها عدم انعطاف پذیری آنهاست.

لنزک: حداقل فاصله فوکوس (minimal focus distance) به کوتاه ترین فاصله ای گفته می شود که لنز در آن قادر به انجام فوکوس می باشد. این فاصله در دوربین های DSLR از علامت صفحه کانونی روی بدنه دوربین تا سوژه محاسبه می شود، نه از المان جلویی لنز. برای آشنایی بیشتر با این اصطلاح به مطلب «درک بزرگنمایی در عکاسی ماکرو» لنزک مراجعه نمایید.

اکستنشن تیوب ها زمانی که بین دوربین و لنز شما نصب می شوند، تا حد زیادی حداکثر فاصله فوکوس را کاهش می دهند، و مانع از تغییر سریع نقطه فوکوس توسط شما می شوند. به عبارت دیگر، با نصب اکستنشن تیوب ها شما نمی توانید از اشیاء خیلی دور عکس بگیرید؛ شما تنها به سوژه هایی در فاصله چند متری محدود می شوید.

راه سوم برای عکاسی ارزان قیمت از گل ها، لنز آزاد است. با جدا کردن لنز و قرار دادن آن در جلوی بدنه دوربین، می توانید بزرگنمایی را افزایش دهید (و در عین حال جلوه های جالبی نیز ایجاد کنید). من اغلب این کار را با لنز کانن ۵۰mm و دوربین پشتیبانم انجام می دهم، چون ریسک ورود گرد و غبار به داخل سنسور وجود دارد.
[عکاسی از گل ها]

من از روش لنز آزاد برای عکاسی از این سرخارگل استفاده کردم.
۳
نورپردازی مصنوعی

عکاسان گل ها اغلب دوست دارند از نورپردازی مصنوعی استفاده کنند (به عنوان مثال از فلاش یا رینگ لایت). این نوع چراغ ها می توانند هم بزرگ و هم پرهزینه باشند. من نور طبیعی را ترجیح می دهم، اما فلاش می تواند به خصوص در شرایطی که نور طبیعی ایده آل نیست مفید باشد؛ به عنوان مثال، در نور روشن آفتاب در هنگام ظهر.
۴
سه پایه

عکاسان گل ها به ندرت خانه را بدون سه پایه ترک می کنند. اینجاست که من قصد دارم با عقیده غالب مخالفت کرده و بگویم – شما به سه پایه نیازی ندارید.

اجازه دهید حرفم را توضیح دهم. شما برای عکاسی از گل ها لزوما به سه پایه نیاز ندارید. شما می توانید در حالیکه دوربین را در دست نگه داشته اید، انواع تصاویر دلخواه خود را بگیرید. اما تکنیک های خاصی وجود دارند که به سه پایه نیاز دارند. در ادامه در مورد آنها بحث خواهم کرد.
[عکاسی از گل ها]

من از این گل های مینا (ستاره) بدون سه پایه عکس گرفتم.
تنظیمات دوربین

هدف عکاسان گل ها به طور کلی یکی از این دو نوع تصویر است: کل کادر شارپ باشد یا فوکوس کم داشته باشد.

تصاویری که در آن کل کادر شارپ است، به خصوص در بزرگنمایی های بیشتر، نیازمند یک دیافراگم بسیار باریک، اغلب f/16 یا بیشتر از آن می باشند. در اینجا سه پایه ضروری است، چون انجام این کار بدون سه پایه سخت است. همچنین ممکن است به منظور جلوگیری از انکسار (diffraction) ناشی از دیافراگم های بالاتر، نیازمند تکنیک های خاص (مثلا انباشت فوکوس) باشد.
[عکاسی از گل ها]

یک نمونه از تصاویری که «کل کادر شارپ است».

با این حال، ترجیح شخصی من عکاسی ماکرو با فوکوس کم است. این نوع تصاویر به هیچ گونه تجهیزات اضافی، فلاش، و سه پایه ای نیاز ندارند. در عوض، شما از یک دیافراگم باز (در محدوده f/2.8-f/7.1) برای قرار دادن بخشی از گل در فوکوس، استفاده می کنید.

بقیه تصویر خارج از فوکوس می شود که می تواند جلوه های منحصر به فرد و خیره کننده ای ایجاد کند.
[عکاسی از گل ها]

تصویر این گل مروارید یک نمونه از نوع ارجح من برای عکاسی از گل هاست که در آن بخش کوچکی از سوژه در فوکوس قرار دارد.

در هر دو مورد، دیافراگم است که اهمیت دارد. سرعت شاتر و ایزو باید با توجه به دیافراگم تنظیم شوند (اگرچه من توصیه نمی کنم سرعت شاتر را به کمتر از ۱/۱۶۰ ثانیه کاهش دهید، مگر این که دست های بسیار بی حرکت یا نوعی تثبیت کننده تصویر داشته باشید).
نورپردازی

من قصد دارم اول در مورد نور طبیعی برای عکاسی از گل ها بحث کنم. علت آن این نیست که نور مصنوعی در عکاسی از گل ها بی فایده است، بلکه به این دلیل که من فکر می کنم آزمایش کردن با نور موجود بسیار لذت بخش تر است.

اولین توصیه من در مورد نورپردازی این است که در روزهای ابری عکس بگیرید. هنگامی که آسمان ابری است، نور پخش می شود. گل به طور یکنواخت روشن می شود، و نور نرم گلبرگ های رنگارنگ را برجسته می کند.
[عکاسی از گل ها]

این تصویر انتزاعی از گل لاله در یک روز ابری گرفته شد، که رنگ های عمیقا اشباع شده ای ایجاد کرد.

توصیه دوم من در مورد نورپردازی این است که در صبح یا عصر زمانی که نور خورشید طلایی است، عکس بگیرید. این کار از تابش نور شدید خورشید بر گل جلوگیری می کند و می تواند تصاویر فوق العاده ای ایجاد کند.
[عکاسی از گل ها]

این تصویر در هنگام عصر که نور نرم و طلایی بود گرفته شد.

من همچنین دوست دارم در سایه عکس بگیرم و خورشید در پشت من قرار داشته باشد، به طوری که نور روشن آفتاب به پشت گل (اما نه مستقیما بر روی آن) بتابد. یک راه برای اطمینان از این نورپردازی این است که گلی پیدا کنید که در سایه یک درخت قرار داشته باشد. یک راه دیگر این است که خودتان با استفاده از دست، بازو، یا حتی کیف دوربین خود سایه ایجاد کنید.
[عکاسی از گل ها]

من بر روی این گل کلاغک سایه انداختم، تا از تابش نور مستقیم خورشید بر آن جلوگیری کنم.
ترکیب بندی

آخرین نکته عکاسی از گل ها که باید در نظر داشته باشید، ترکیب بندی است. این ممکن است برای مبتدیان ترسناک باشد، اما چند دستورالعل ترکیب بندی ساده وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد عکس های بهتری از گل ها بگیرید.
[عکاسی از گل ها]
کادر را با سوژه خود پر کنید

در عکاسی از گل ها، شما به ندرت می خواهید که فضای خالی زیادی در کادر وجود داشته باشد. فضای خالی بیشتر به معنی امکان بیشتر برای حواس پرتی، سردرگمی، و از دست دادن تاثیر است. بنابراین به جای این که در اطراف گل فضای خالی باقی بگذارید، نزدیک تر شوید و تا آنجا که می توانید کادر را پر کنید.
[عکاسی از گل ها]
هرچه رنگارنگ تر باشد، بهتر است

هنگام عکاسی از گل ها، شما اغلب یک پالت کامل رنگ درست در مقابل خود دارید. از آن به نفع خود استفاده کنید!

با قرار دادن یک گل دیگر در پشت سوژه اصلی خود، پس زمینه را رنگی کنید. با عکاسی از میان چندین گل دیگر، به پیش زمینه رنگ اضافه کنید.
[عکاسی از گل ها]
همه چیز را تمیز نگه دارید

در عکاسی از گل ها (یا در واقع هر نوع عکاسی)، مهم است که یک نقطه تاکید (یا نقطه کانونی) داشته باشید. این نقطه می تواند لبه یک گلبرگ، خود گل، یا گل و محیط اطراف آن باشد، اما صرف نظر از آن، باید اطمینان حاصل کنید که نگاه بیننده به سمت این نقطه کشیده می شود.

بیشتر بخوانید: تعریف ساده نقطه کانونی در عکاسی

یکی از ساده ترین راه ها برای تضمین یک نقطه فوکوس قوی این است که غیر از آن نقطه فوکوس چیز زیاد دیگری در تصویر نداشته باشید. امیدوارم ساده به نظر برسد، چون واقعا همینطور است. به همین جهت، قبل از گرفتن یک عکس، ترکیب بندی بالقوه خود را از هر گونه المان حواس پرت کننده پاک کنید. این المان ها شامل ساقه های خارج از فوکوس، و همچنین رنگ های روشن یا نقاط تاریک در پس زمینه است که با کل تصویر تناسب ندارند.

به ساده سازی فکر کنید.
[عکاسی از گل ها]

چشم بلافاصله بر روی پرچم این گل رز فوکوس می کند.
نتیجه گیری

با دنبال کردن این دستورالعمل ها، شما در مسیر تبدیل شدن به یک عکاس گل عالی قرار می گیرید. اگرچه چند عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید – لوازم، تنظیمات، نورپردازی، و ترکیب بندی – اما مطمئنم که در عرض مدت کوتاهی عکس های قوی از گل ها خواهید گرفت.
[عکاسی از گل ها]

نویسنده: جیمیز دمپسی (Jaymes Dempsey)

منبع:

لنزک

 

+ نوشته شده توسط Babyphotographystudio در چهارشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی

 کاغذ هزاران استفاده دارد که یکی از آن ها عکاسی انتزاعی یا آبستره هست. کافی است چند کاغذ رنگی را روی هم قرار داده و با گیره های کاغذ حالت دهید و از آن ها عکس بگیرید. در این آموزش کوتاه به شما خواهیم گفت چگونه.

همانطور که می دانیم کاغذ ۲۰۰۰ سال پیش توسط چینی ها ساخته شد. در اصل کاغذ با فشردن الیاف خیس سلولز به دست آمده از گیاه و خشک کردن به صورت ورقه ای ساخته می شود، و قابلیت تولید انبوه آن منجر به پیشرفت کلمات نوشتاری به عنوان ابزاری برای انتقال اطلاعات در گذر زمان شده است. این تبادل سریع اطلاعات، انقلابی در پیشرفت های فرهنگی و تکنولوژیکی ایجاد کرد که شیوه زندگی امروزی ما را شکل داده است.
[عکاسی انتزاعی از کاغذ های رنگی]

هنرمندان بر روی کاغذ نقاشی کرده و عکاسان تصاویر خود را بر روی کاغذ مخصوص چاپ می کنند. کتاب ها، مجلات، و روزنامه ها اطلاعات را در سراسر جهان پخش می کنند. اسناد مهم بر روی کاغذ بایگانی شده، و در صورت لزوم بیرون کشیده می شوند. حتی با وفور صفحه نمایش کامپیوترها، باز هم کاغذ یک ماده ضروری باقی مانده است.

ایجاد عکس های انتزاعی یکی دیگر از موارد استفاده فوق العاده از کاغذ است. با چند گیره کاغذ، تعدادی کاغذ رنگی، و کمی خلاقیت، می توانید تصاویر انتزاعی (آبستره – abstract) زیبایی خلق کرده و از آنها به عنوان کاغذ دیواری یا پس زمینه دسکتاپ استفاده کنید.
آنچه نیاز دارید

    دوربین
    یک لنز ماکرو یا مجموعه ای از اکستنشن تیوب ها
    مجموعه ای از کاغذهای رنگی مختلف (من از یک بسته کاغذ اوریگامی با اندازه ها و رنگ های مختلف استفاه کردم که آن را در یک فروشگاه اجناس یک دلاری پیدا کردم).
    چند گیره کاغذ متوسط یا بزرگ

[عکاسی کودک در آتلیه کودک  انتزاعی از کاغذ های رنگی]
انتخاب یک فضا

اول شما باید یک فضا انتخاب کنید که تجهیزات خود را در آنجا برپا کنید. این مسئله مهم است چون کاغذ شما باید در معرض مقدار زیادی نور طبیعی قرار داشته باشد. در غیر این صورت، سایه ها بیش از حد تاریک می شوند، و عکس های شما تخت یا ناشیانه به نظر خواهند رسید.

در فضای بیرون، یا نزدیک یک پنجره بزرگ که مقدار زیادی نور را به فضای شما می تاباند، مستقر شوید. من روی یک میز در بیرون از خانه کار می کنم، و فضای زیادی برای جابجا شدن و عکس گرفتن از زوایای مختلف دارم.
[عکاسی انتزاعی از کاغذ های رنگی]
برپا کردن تجهیزات

زمانی که یک فضای مناسب برای کار پیدا کردید، باید کاغذ رنگی ها را بچینید. اول، یک تکه کاغذ رنگی به عنوان پس زمینه برای تصاویر انتخاب کنید. این پس زمینه باید کل کادر را بپوشاند، بنابراین اندازه ای را انتخاب کنید که پوشش کافی داشته باشد. رنگ پس زمینه به شما بستگی دارد، بنابراین هر رنگی که چشمتان را می گیرد انتخاب کنید.

سپس، یک لایه کاغذ دیگر بر روی پس زمینه قرار دهید. این سوژه پیش زمینه شما خواهد بود. باز هم، رنگ آن بستگی به خودتان دارد. برای ایجاد یک تصویر جالب، باید لایه پیش زمینه را از پس زمینه جدا کنید. این کار را می توانید با تنظیم فیزیکی جهت گیری کاغذ پیش زمینه انجام دهید.
[عکاسی انتزاعی از کاغذ های رنگی]

در حالت کلی، ورقه های کاغذ تخت و صاف هستند، بنابراین شکل دادن به کاغذ پیش زمینه به کمی هماهنگی نیاز دارد. یک راه آسان برای کنترل جهت گیری کاغذ، اضافه کردن وزن به لبه های آن است. به هر طرف تکه کاغذ رنگی یک گیره کاغذ وصل کنید و آن را پایین بگذارید تا فاصله ای بین پیش زمینه و پس زمینه ایجاد شود.
عکاسی از چیدمان

هنگامی که گیره ها را وصل کردید و چینش کاغذها را مرتب کردید، وقت آن است که مشغول عکاسی شوید. در اینجا هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد، تنها آنطور که فکر می کنید بهتر به نظر می رسد عکس بگیرید.
[عکاسی انتزاعی از کاغذ های رنگی]

برای ایجاد جلوه های عمق مختلف، سعی کنید کاغد پیش زمینه خود را به صورت افقی یا عمودی نسبت به کاغذ پس زمینه قرار دهید. همچنین می توانید لنز خود را بر روی قسمت های مختلف کاغذ فوکوس کنید، یا برای به دست آوردن یک گرادیان ساده و صاف، لنز را اصلا فوکوس نکنید. بر روی بخش کوچکی از کاغذ خود تمرکز کنید یا کوچک نمایی (zoom out) کرده و کل آن را در کادر بگنجانید.

شما می توانید با تغییر جای گیره ها بر روی کاغذ، شکل کاغذ پیش زمینه خود را تغییر دهید. نزدیک تر کردن آنها به یکدیگر یک انحنای خوب S یا U شکل در وسط کاغذ با خطوط نرم ایجاد می کند. برای ایجاد خطوط سخت تر، گیره ها را بیشتر از هم دور کنید تا کاغذ سفت تر شود.
[عکاسی انتزاعی از کاغذ های رنگی]

کاغذ هزاران استفاده دارد، نکته مهم در مورد این پروژه این است که هیچ راه درست یا غلطی برای انجام آن وجود ندارد. تنها کافی است کمی وقت بگذارید و آزمایش کنید. اگر بچه یا نوه دارید، از آنها بخواهید به شما کمک کنند – آنها از چیدن کاغذ رنگی ها لذت خواهند برد.

نویسنده: مگان کندی (Megan Kennedy)

منبع:

لنزک

 

+ نوشته شده توسط Babyphotographystudio در چهارشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۸ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی