تبلیغات
 افزایش محبوبیت دوربین  دیجیتال طی دهه گذشته با ظهور یک ژانر جدید عکاسی، یعنی عکاسی با نوردهی طولانی همزمان شده است. عکاسی بارداری در آتلیه بارداری با نوردهی طولانی شامل استفاده از سرعت شاترهای بین یک ثانیه تا پنج دقیقه یا بیشتر در حین استفاده از سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین است. نتیجه یک منظره یا تصویر معماری است که با المان های ثابت مانند سنگ ها یا یک ساختمان مشخص می شود، و با المان های در حال حرکت مانند آب یا ابرها در آسمان در تضاد است. اکثر عکاسان نوردهی طولانی از فیلترهای ND برای به دست آوردن سرعت شاترهای طولانی استفاده می کنند و احتمالا هدف آنها استفاده از یک سرعت شاتر حداقل سی ثانیه برای به دست آوردن افکت های مورد نظر است.

دوربین های دیجیتال تا حد زیادی به عکاسی با نوردهی طولانی کمک می کنند، چرا که صفحه نمایش LCD به عکاسان اجازه می دهد فورا ببینند که ترکیب بندی چقدر موثر است.
[عکاسی با نوردهی طولانی]

اگر با کار برخی از عکاسان نوردهی طولانی شناخته شده تر آشنا باشید، بدون شک متوجه شده اید که بسیاری از آنها تصمیم می گیرند هم به صورت سیاه و سفید و هم با فرمت مربعی کار کنند. چرا چنین است؟

بیشتر بخوانید: ۶ درسی که عکاسی با فرمت مربعی می تواند در مورد ترکیب بندی به شما یاد بدهد

بیایید با سیاه و سفید شروع کنیم. عکس تک رنگ انتخاب بسیاری از عکاسان فاین آرت است. این نوع عکس ها احساسی، بی انتها، فراموش نشدنی و بیانگر هستند. حذف رنگ از ترکیب بندی توجه بیننده را بر بافت، کنتراست، خطوط و نور – بلوک های ساختمان بصری تصاویر قدرتمند – متمرکز می کند.

فرمت مربعی به دلیل شکل متعادل خود با دیگر نسبت های ابعاد متفاوت است. چهار طرف یک مربع از نظر طول برابرند و نگاه بیننده را ترغیب می کنند تا به صورت یک دایره در اطراف کادر حرکت کند، نه از یک سمت به سمت دیگر یا از بالا به پایین. کادر مربعی برای ترکیب بندی هایی مناسب است که شامل اَشکال قوی، خطوط یا سایر المان های گرافیکی باشند. به نظر می رسد که شکل قوی کادر مربعی بر اَشکال دیگری که در آن ظاهر می شوند، تاکید می کند.

همه عکاسان نوردهی طولانی منحصرا به صورت سیاه و سفید یا با فرمت مربعی کار نمی کنند، اما بسیاری از آنها این کار را انجام می دهند. تاکید شدید بر سادگی باعث می شود که ترکیب بندی در ژانر عکاسی با نوردهی طولانی به خوبی با نقاط قوت ترکیب بندی فرمت مربعی وفق داده شود.
[عکاسی با نوردهی طولانی]
عکاسان نوردهی طولانی

نگاه کردن به کارهای عکاسان دیگر راهی عالی برای یادگیری بیشتر در مورد جنبه خلاقانه عکاسی است. در زیر لیستی از برخی از عکاسان نوردهی طولانی مورد علاقه من ارائه شده است. همه عکاسان این لیست عمدتا به صورت سیاه و سفید و با فرمت مربعی کار می کنند. شما از کار آنها چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

Joel Tjintjelaar

Moises Levy

Keith Aggett

Julia-Anna Gospodarou

Hengki Koentjoro

Spencer Brown

Didier Demaret

Thomas Leong

Andy Brown

Will Le

Maria Strömvik

Nathan Wirth

Steve Landeros

Paul Wheeler

Gavin Dunbar

Håkan Strand

Josef Hoflehner

Michael Kenna

Jeff Gaydash

Michael Diblicek

Xavi Fuentes

نتیجه گیری

امیدوارم از نگاه کردن به کار عکاسان لیست شده در بالا لذت برده باشید. اگر دوست دارید بیشتر در مورد عکاسی با نوردهی طولانی بدانید، کتاب «آهسته» برای شروع عالیست.

نویسنده: اندرو گیبسون (Andrew S. Gibson)

منبع:

لنزک

 

+ نوشته شده توسط Babyphotographystudio در چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۱ قبل از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی

 وسوسه انگیز است که فکر کنید به یک قطعه تجهیزات عکاسی جدید نیاز دارید تا خلاق تر شوید. اگرچه این مسئله گاهی اوقات درست است (به عنوان مثال، عکاسی کودک در آتلیه کودک ماکرو با یک لنز ماکرو بسیار آسان تر است)، اما خلاقیت در محدودیت ها بهتر پرورش می یابد. بنابراین، چگونه بدون خرید تجهیزات بیشتر، خلاق تر شوید؟ اینها چند ایده هستند که شما را از منطقه امنتان خارج کرده و مهارت های جدیدی به شما می دهند تا بر آنها تسلط پیدا کنید.

۱
یک سوژه جدید پیدا کنید

هر عکاس یک سوژه مورد علاقه دارد و از سوژه های دیگر به ندرت عکس می گیرد، یا اصلا نمی گیرد. برای من، این سوژه هر نوع اجسام بی جان، از جمله عکاسی از مواد غذایی است. اولین چالش، پیدا کردن یک سوژه جدید است. این سوژه باید چیزی باشد که قبلا از آن عکس نگرفته اید، و چه بهتر که به شما کمک کند تکنیک های عکاسی جدیدی نیز یاد بگیرید.

به عنوان مثال، آیا شما یک عکاس منظره هستید که هیچ وقت در شب عکس نگرفته اید؟ پس چالش گرفتن چند عکس خوب از آسمان شب را برای خودتان تعیین کنید. شما به هیچ تجهیزات اضافی نیاز نخواهید داشت – تنها تمایل و انگیزه برای یادگیری یک مهارت جدید کافی است.

هنگامی که یک سوژه جدید پیدا کردید از خودتان سوال کنید، «چطور می توانم آن را بهبود بخشم؟»

به عنوان مثال، در مورد من (با استفاده از مثال قبلی عکاسی از غذا) به راحتی می توانم به یک رستوران یا کافه بروم، غذا سفارش بدهم، و یک عکس از آن بگیرم. این کار تقریبا هیچ زحمتی برای من ندارد، چون این وظیفه آشپز است که کاری کند ظاهر غذا خوب به نظر برسد، همانطور که عکس زیر نشان می دهد.
[تمرین عکاسی]

خیلی سخت تر است که این کار را خودتان در خانه انجام دهید. آماده سازی ظرف غذا از ابتدا و سرو کردن آن به درستی به طوری که خوشمزه به نظر برسد، بسیار سخت تر است. اما شما از این فرآیند چیزهای زیادی در مورد عکاسی از مواد غذایی یاد خواهید گرفت.
۲
چند تم و پروژه پیدا کنید

تم (زمینه – theme)، اتصال بین عکس هاست. یکی از راه های شناسایی تم های مناسب برای کار شما این است که ۱۰ تا ۲۰ تا از عکس های مورد علاقه خود را که در ۱۲ ماه گذشته گرفته اید، انتخاب کنید. انتخاب های خود را به صورت تحلیلی بررسی کنید. شما از چه سوژه هایی بیشتر عکس می گیرید؟ اغلب از چه لنزهایی استفاده می کنید؟ عکس های مورد علاقه شما رنگی، سیاه و سفید، یا ترکیبی از هر دو هستند؟

شما باید به دنبال تم هایی بگردید که به شما کمک می کنند تا تصمیم بگیرید که دفعه بعد می خواهید از چه چیزی عکس بگیرید. زمانی که من این تمرین را انجام دادم، دیدم که دو موضوع غالب بودند – نوردهی های طولانی و عکاسی خیابانی. این یک عکس با نوردهی طولانی از اسپانیا است.
[تمرین عکاسی]

این یک پرتره خیابانی است که در کارناوالی در کادیز گرفته شده است.
[تمرین عکاسی]

در نتیجه، در سال آینده من چند مکان جدید برای عکاسی با نوردهی طولانی، و رویدادهای فرهنگی بیشتری برای عکاسی پیدا خواهم کرد. ایده، ایجاد یک مجموعه کار حول یک موضوع جالب است. این پروژه همانطور که آن را دنبال می کنید، رشد خواهد کرد.

آهسته: کتاب آموزش عکاسی با نوردهی طولانی
۳
نور جدید پیدا کنید

فرض کنیم که شما یک عکاس پرتره هستید که با نور طبیعی کار می کند. شما دوست دارید در پایان روز با مدل های خود در محل عکاسی باشید تا در طول ساعت طلایی کار کنید.

در این صورت، شما با چه نوع نور دیگری می توانید عکاسی کنید؟ اگر به طور معمول در فضای باز عکس می گیرید، یک مکان در محیط داخلی چطور است؟ اگر کار کردن در روزهای آفتابی را دوست دارید، یک روز ابری یا بارانی چطور است؟

من چند سال در ولینگتون نیوزیلند زندگی کردم. در طول آن زمان تنها دو یا سه روز مه آلود وجود داشت. این یک نوع نور جدید برای من بود – این یکی از عکس هایی است که من در مه گرفتم.
[تمرین عکاسی]

شما می توانید این مسئله را در تمام ژانرهای عکاسی به کار ببرید. در مورد نوع نوری که ترجیح می دهید با آن کار کنید فکر کنید، و سپس با امتحان کردن یک چیز متفاوت آن را تغییر دهید.
۴
از یک لنز اشتباه استفاده کنید

اولین تمرین انتخاب بهترین تصاویرتان از بین عکس های ۱۲ ماه گذشته، باید لنزهایی که شما ترجیح می دهید برای سوژه های مورد علاقه خود استفاده کنید را مشخص کند. چه اتفاقی می افتد اگر یک چیز متفاوت را امتحان کنید؟

ایده در اینجا استفاده از یک لنز اشتباه برای کار کردن، یا حداقل لنزی است که شما به استفاده از آن عادت ندارید.

به عنوان مثال، تصور کنید عکاسی هستید که فقط از لنزهای تله برای عکاسی پرتره استفاده می کند. چه می شود اگر به جای آن از یک لنز واید استفاده کنید؟ چطور می توانید از آن به درستی استفاده کنید؟ بله، اگر با یک لنز واید بیش از حد به مدل خود نزدیک شوید، پرتره افتضاح خواهد شد. اما اگر یک رویکرد محیطی تر داشته باشید چطور؟ مدل بخشی از صحنه می شود و لنز واید به شما کمک می کند تا آن را ثبت کنید. این تمرین شما را مجبور می کند تا به شیوه ای متفاوت ببینید و راه های خلاقانه ای برای استفاده از تجهیزات ناآشنا پیدا کنید.
ن
نتیجه گیری

امیدوارم این تمرینات خلاقانه به شما کمک کند تا به عکاس بهتری تبدیل شوید. آنها را به کار ببرید و با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، چه می شود اگر شما از یک سوژه جدید با یک لنز اشتباه و با یک نوع نور جدید عکس بگیرید؟ تا زمانی که این کار را امتحان نکنید پاسخ را نخواهید فهمید، اما قطعا از فهمیدن آن لذت خواهید برد.

نویسنده: اندرو گیبسون (Andrew S. Gibson)

منبع:

لنزک

 

+ نوشته شده توسط Babyphotographystudio در چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹ قبل از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی